1402-07-09 08:54
439
0
86702
امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان گنبدکاووس:

همزیستی شیعه و سنی «وحدت و همدلی» را افزایش می‌دهد

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه سیاست دشمنان اسلام و مسلمین بر تفرقه قرار گرفته است، گفت: همزیستی شیعه و سنی «وحدت و همدلی» را افزایش می‌دهد.

حاج آخوند جاور امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با تشریح تبیین ابعاد توطئه‌های دشمن برای بر هم زدن وحدت بین شیعه و سنی اظهار کرد: نفوذی‌های دشمن همواره سعی می‌کنند پرچم‌های اختلاف‌ را بلند کنند، هر پرچم‌ اختلافی که‌ بلند شد، نفوذی دشمن‌ است‌ هرچند خودش‌ نداند.

وی با اشاره به اینکه وحدت و اتحاد مسلمانان یک فریضه‌ قطعیی قرآنی است، بیان کرد: همه باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و پیروزی مسلمانان در وحدت است.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه اتحاد یکی از مولفه‌های مهم است، توضیح داد: در آیات شریفه قرآن و احادیث نیز به موضوع وحدت سفارش شده است و مسلمانان باید به آن پایبند باشند تا بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند.

حاج آخوند جاور تاکید کرد: اتحاد بین المسلمین به این معنا نیست که سنی شیعه شود یا شیعه سنی شود؛ بلکه مراد از اتحاد بین مسلمانان این است که از نظر سیاسی و اجتماعی تبدیل به دست و بازوی یکدیگر شویم.

وی ید واحده شدن در برابر دشمنان را مهم خواند و گفت: اگر تمام قدرت‌های جهان اسلام با یکدیگر متحد شوند میتوانند ریشه ظلم را بخشکانند و مسلمانان سراسر جهان را از زیر سلطه استکبار نجات دهند.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه اختلاف نظر امری طبیعی است، بیان کرد: خداوند انسانها را متفاوت خلق کرده است حتی در یک خانواده نیز اعضای آن با هم اختلاف نظرهایی دارند اما اگر کسی به آنها توهین کند اختلاف نظرها را کنار گذاشته و در برابر دشمن متحد می‌شود.

حاج آخوند جاور با بیان اینکه اتحاد امری ضروری است، گفت: وقتی اتحاد برقرار باشد صلح و امنیت هم وجود دارد و دشمنی کنار می‌رود و جنگ و خونریزی وجود نخواهد داشت و همه برای پیشرفت کشور متحد و همدل می‌شوند.

وی تاکید کرد: وقتی اتحاد و همدلی بین مسلمانان وجود داشته باشد در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی شاهد پیشرفت و ترقی خواهیم بود بالاتر از همه این موارد خداوند نیز مردم را به اتحاد سفارش کرده است و احادیث زیادی درباره وحدت و همبستگی وجود دارد.

 

حاج آخوند جاور افزود: اگر امروز نیز همان وحدت و همدلی دوران هجوم شرق و غرب به کشورمان و سال‌های حماسه و ایثار را داشته باشیم و اتحاد و همبستگی و وحدت خود را حفظ کنیم، قطعاً کشور عزیزمان تا لحظه ظهور، پیروز و موفق پیش خواهد رفت و پرچم این خیمه حسینی به دست صاحب اصلی آن، حضرت صاحب‌الزمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف داده خواهد شد.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به هفته وحدت که سرآغاز خوبی‌ها، پاکی‌ها و فرصتی برای اتحاد، همدلی و هم‌زبانی میان مسلمانان است، گفت: برپایی رویدادی چون جشنواره آیینی و سنتی که ریشه در فرهنگ کهن ایران اسلامی دارد، ابزاری قدرتمند برای توسعه و تعالی و ساختن ایرانی قوی‌تر است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.